Oriola ja Boehringer Ingelheim jatkavat yhteistyötä

Boehringer Ingelheim ja Oriola jatkavat pitkäaikaista yhteistyötään. Oriola tarjoaa Boehringer Ingelheimille lääkkeiden varastointi- ja jakelupalveluita sekä laajan valikoiman asiantuntijapalveluita Suomessa.

Oriolan ja Boehringer Ingelheimin yhteistyö on jatkunut jo vuodesta 1956. Uusi yhteistyösopimus allekirjoitettiin 7.4.2017.

Boehringer Ingelheim on tutkimusorientoitunut lääkeyritys, jonka tavoitteena on kehittää uusia entistä parempia hoitoja. Yritys työllistää maailmanlaajuisesti noin 50 000 työntekijää ja se lukeutuu 20 suurimman lääkeyrityksen joukkoon. Vuonna 2016 yrityksen myynti oli 15,9 miljardia euroa ja se sijoitti yli viidenneksen liikevaihdosta tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Vuodesta 2000 alkaen Boehringer Ingelheim on tuonut markkinoille lukuisia uusia hoitoja, joista tunnetuimpia ovat tiotropium (Spiriva®) keuhkoahtaumatautiin, pramipeksoli (Sifrol®) Parkinsonin tautiin ja levottomat jalat -oireyhtymään, telmisartaani (Micardis®) verenpainetautiin, dabigatraanieteksilaatti (Pradaxa®) mm. aivohalvauksen ehkäisyyn eteisvärinäpotilailla sekä linagliptiini (Trajenta®) ja empagliflotsiini (Jardiance®) tyypin 2 diabeteksen hoitoon. Yritys valmistautuu lanseeraamaan lukuisia kehittämiään uusia innovatiivisia valmisteita tulevien vuosien aikana. Suomessa Boehringer Ingelheim kuuluu lääkealan nopeimmin kasvavien yritysten joukkoon.

- Tavoitteemme on tutkia ja kehittää uusia innovatiivisia ratkaisuja, jotka tuovat enemmän terveyttä suomalaisille. Haluamme olla johtava yhteistyökumppani valituilla terapia-alueillamme ja tehdä tiivistä yhteistyötä kumppaneiden kanssa, jotka jakavat tavoitteemme ja arvomme. Olemme olleet tyytyväisiä pitkäaikaiseen yhteistyöhön Oriolan kanssa. Odotamme siten hyvän yhteistyön jatkuvan myös tulevina vuosina, sanoo Boehringer Ingelheim Finlandin toimitusjohtaja Amos Gyllenbögel.

Myös Oriolassa ollaan tyytyväisiä pitkän ja tiiviin yhteistyön jatkumiseen.

- Olemme erittäin iloisia, että pitkä yhteistyömme jatkuu. Toimiva yhteistyömme perustuu avoimuuteen, mutkattomuuteen ja molemminpuoliseen luottamukseen, sanoo Oriolan Palvelut-liiketoimintayksikön johtaja Annastiina Palmroth-Holst.

Oriola

Annastiina Palmroth-Holst liiketoimintayksikön johtaja, Palvelut
annastiina.palmroth-holst@oriola.com

Boehringer Ingelheim Finland Ky

Amos Gyllenbögel toimitusjohtaja puh. + 358 10 3102 900
amos.gyllenbogel@boehringer-ingelheim.com

Oriola

Oriolalla on vahva asema kuluttaja- ja palvelut-liiketoiminnoissa Ruotsin, Suomen ja Baltian maiden lääkemarkkinoilla. Oriola avaa lääkeyrityksille tehokkaan pääsyn markkinoille ja edistää ihmisten hyvinvointia varmistamalla, että lääkkeet, terveydenhuollon kuluttajatuotteet ja palvelut toimitetaan turvallisesti ja asiakasystävällisesti. Oriola Oyj:n liikevaihto vuonna 2016 oli 1,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 2 820 henkilöä. Oriola Oyj on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla. Lisätietoja www.oriola.com ja www.oriola.fi.

Boehringer Ingelheim

Boehringer Ingelheim on yksi maailman 20 johtavasta lääkealan yrityksestä. Boehringer Ingelheim toimii maailmanlaajuisesti työllistäen kaikkiaan noin 50.000 työntekijää. Vuonna 1885 perustetun perheomisteisen yrityksen tavoitteena on parantaa ihmisten ja eläimien terveyttä tutkimalla, kehittämällä, valmistamalla ja markkinoimalla uusia innovatiivisia lääkkeitä. Sosiaalinen vastuu on olennainen osa Boehringer Ingelheimin yrityskulttuuria.

Vuonna 2016 Boehringer Ingelheim yritysryhmän myynti oli 15,9 miljardia euroa. Yritys käytti yli 20% myyntituloistaan uusien lääkkeiden tutkimukseen.

Lisätietoja: www.boehringer-ingelheim.com/