Swedish Orphan Biovitrum ja Oriola aloittavat yhteistyön Suomessa

Swedish Orphan Biovitrum (Sobi) ja Oriola aloittavat yhteistyön Suomessa 1.1.2017 alkaen. Oriola huolehtii Sobin lääkkeiden varastoinnista ja jakelusta sekä tarjoaa yrityksen käyttöön laajan valikoiman erilaisia asiantuntijapalveluita. Oriola ja Sobi ovat tehneet yhteistyötä Ruotsissa vuodesta 1997.

Sobi on kansainvälinen harvinaissairauksiin keskittynyt terveydenhuoltoalan yhtiö. Sobi on edelläkävijä bioteknologiassa ja Sobilla on ensiluokkaiset valmiudet proteiinibiokemiassa ja biologisten valmisteiden tuotannossa. Sobin tuotevalikoima keskittyy pääsääntöisesti hemofiliaan sekä tulehduksellisten- ja geneettisten sairauksien hoitoon. Sobi markkinoi myös muita erikois- ja harvinaissairauslääkkeitä kaikkialla Euroopassa, Lähi-Idässä, Pohjois-Afrikassa ja Venäjällä.

- Sobi on tehnyt jo vuosia yhteistyötä Oriolan kanssa Ruotsissa. Haluamme hyödyntää yhteistyöhön liittyvää kokemusta ja synergiaetuja sekä kehittää edelleen uuden kumppanin kanssa palvelujemme ja valmisteidemme jakelua Suomessa. Sobi odottaa Oriolalta aitoa kumppanuutta, tehokasta ja laadukasta jakelutoimintaa sekä innovatiivisuutta kehittää toimintaa myös tulevaisuudessa, sanoo Sobin toimitusjohtaja Vesa Loponen.

- Oriola ja Sobi ovat tehneet pitkään menestyksekästä yhteistyötä Ruotsissa. Olemme Oriolassa erittäin tyytyväisiä, että Sobi on valinnut meidät kumppanikseen nyt myös Suomessa. Sobi tekee tärkeää työtä harvinaissairauksien parissa ja haluamme auttaa Sobia menestymään. Odotamme tiivistä ja antoisaa yhteistyötä, sanoo Oriolan Palvelut-liiketoimintayksikön johtaja Annastiina Palmroth-Holst.

Oriola

Annastiina Palmroth-Holst
liiketoimintayksikön johtaja, Palvelut
puh. +358 (0)10 429 3405
annastiina.palmroth-holst@oriola.com

Swedish Orphan Biovitrum

Vesa Loponen
puh. +358 (0)201 558 847
vesa.loponen@sobi.com

Oriola

Oriola tarjoaa palveluita terveydenhuollon toimijoille, jotka haluavat menestyä Pohjoismaissa ja Baltian maissa. Oriola panostaa pitkäaikaisiin asiakassuhteisiin ja laajaan palveluvalikoimaan kattaen lääkejakelun, terveydenhuollon kuluttajatuotteet sekä muut asiantuntijapalvelut. Oriola on osa suomalaista Oriola-KD-konsernia. Oriola-KD yhdistää kuluttajat ja lääkeyritykset ainutlaatuisella tavalla. Oriola-KD avaa lääkeyrityksille tehokkaan pääsyn markkinoille ja edistää ihmisten hyvinvointia varmistamalla, että lääkkeet, terveydenhuollon kuluttajatuotteet ja palvelut toimitetaan turvallisesti ja asiakasystävällisesti. Oriola-KD:n liikevaihto jatkuvien liiketoimintojen osalta vuonna 2015 oli 1,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 2 350 henkilöä. Oriola-KD Oyj on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla. Lisätietoja: www.oriola.fi ja www.oriola-kd.com.

Swedish Orphan Biovitrum

Swedish Orphan Biovitrum (Sobi) on kansainvälinen harvinaissairauksiin keskittynyt terveydenhuoltoalan yhtiö. Tavoitteenamme on kehittää ja markkinoida innovatiivisia hoitoja ja palveluita parantamaan potilaiden elämää. Tuotevalikoimamme on keskittynyt pääsääntöisesti hemofiliaan sekä tulehduksellisten- ja geneettisten sairauksien hoitoon. Markkinoimme myös muita erikois- ja harvinaissairauslääkkeitä kaikkialla Euroopassa, Lähi-Idässä, Pohjois-Afrikassa ja Venäjällä.

Sobi on edelläkävijä bioteknologiassa ja meillä on ensiluokkaiset valmiudet proteiinibiokemiassa ja biologisten valmisteiden tuotannossa. Vuonna 2015 Sobin liikevaihto oli 385 miljoonaa dollaria ja henkilöstön määrä oli noin 700. Sobi on Tukholman pörssissä noteerattu yhtiö (STO:SOBI, NASDAQ OMS Stockholm). Lisätietoja: www.sobi.fi ja www.sobi.com.